איך טכנולוגיות גורמות לנו להיות נהגים טובים ואחראים יותר?

מניעת תאונות דרכים

אנו חיים בעידן מודרני וחדשני בו הטכנולוגיות המתקדמות משפיעות על אורח חיינו, על ההתנהגות שלנו ועל הרגלי הקניות והנהיגה שלנו. הקדמה הטכנולוגית מאפשרת לנו לשפר את איכות החיים, ליהנות מיותר פנאי, לחסוך זמן ומשאבים שונים, לשפר את התפוקה שלנו בעבודה וכמובן להפוך לנהגים טובים, שקולים ואחראים יותר.

לכן, אין זה פלא כי בשנים האחרונות חברות סטארט-אפ רבות מתמקדות בפיתוח טכנולוגיות חדשות ומתקדמות לענפי הרכב והתחבורה, ועדות לכך ניתן למצוא בשלל מערכות הבטיחות לרכב ובמערכות הטכנולוגיות החדשניות המותקנות ברכבים החדשים כדי לשפר את חוויית הנהיגה, להפחית סיכונים ותאונות וליהנות מנהיגה בטוחה ונעימה יותר.

הטכנולוגיה מסייעת לנו לנהוג טוב ונכון יותר

ברוב המקרים, ההתפתחות הטכנולוגית מסייעת לנו בחיים ומשפרת אותם. בתחום הרכב יש לטכנולוגיות המתקדמות והחדשניות חשיבות עצומה כיוון שהן נועדו להבטיח את שלומם של הנהג והנוסעים ברכב, למנוע תאונות קשות ולשפר את אחיזת הרכב בכביש ואת הבלימה. תאונות דרכים רבות נגרמות כתוצאה מחוסר תשומת לב של הנהג, התעסקות בטלפון הנייד, ברדיו או בדברים אחרים המסיחים את הדעת, ובגלל התנהגות כביש של הנהג ומשתמשים אחרים בדרך. לעתים, התאונה נגרמת כתוצאה מליקויים בדרך, למשל בור גדול, שלולית עמוקה, כתם שמן, כביש חלק אחרי גשם, חיות הפורצות לכביש ומסיבות נוספות.

מערכות הבטיחות לרכב מיועדות לסייע לנהג לנהוג טוב יותר, להתרכז בנעשה על הכביש, להתמודד נכון עם סיכונים שונים בדרך ועוד. באמצעות המערכת הנהג מקבל התראות שונות במהלך הנסיעה, למשל התראה על אי שמירת מרחק, סטייה מנתיב, עצם גדול כמו אבן המונחת על הכביש ומסכנת את הנהגים, מהירות מופרזת וכיוצא בזה.

טכנולוגיות חדשניות שכדאי להכיר

לא מעט מערכות מתקדמות טכנולוגית יצאו לשוק בשנים האחרונות, וכיום בכל הרכבים החדשים ניתן למצוא מערכות מתקדמות בתחומי נהיגה, בטיחות בדרכים ונוחות. בין הטכנולוגיות החדשות שכדאי לכל בעלי הרכבים להכיר:

  • מערכת למניעת שכחת ילדים – שכחת ילדים ברכב היא תופעה שכיחה בישראל, זו בעיה העלולה להסתיים במוות של הילד הנשכח ברכב סגור ביום קיץ חם ולוהט. המערכת מסייעת לנהג לזכור כי הוא מסיע ילדים, וכך ניתן למנוע מקרים קשים של שכחת ילדים ברכב הפרטי או ברכב הסעות.
  • התרעה לפני תאונה – מערכת התראה לפני תאונה נחשבת לאמצעי יעיל במיוחד ולפתרון טכנולוגי חשוב המפחית באופן משמעותי את מספר התאונות בכבישים.
  • מערכת בטיחות לרכבמערכת מתקדמת וחשובה עבור כלל הנהגים ובעלי הרכבים. מערכת מניעת תאונות דרכים מסייעת לנהג לקבל החלטות נכונות ברגע האמת, להיזהר מסכנות מוחשיות בכביש ולתעד את הנהיגה. מומלץ לבחור מערכת בטיחות לרכב הכוללת גם מצלמת דרך, את המצלמה אפשר להתקין על השמשה הקדמית או האחורית.
  • ESPמערכת טכנולוגית לבקרת יציבות.
  • התרעה על חגורותמערכת חדשנית המתריעה על חובת חגירת חגורות בטיחות ברכב.

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *