הכן רכבך לקיץ – בדיקה ושדרוג הרכב לקראת הקיץ

מצלמת רכב

עונת הקיץ בפתח, לבטח גם אתם התחלתם להפעיל את המזגן ברכב ובעבודה, וגם עונת הרחצה נפתחה. רגע לפני החמסינים וחום יולי אוגוסט, חשוב להכין את הרכב לקראת העונה החמה והלוהטת, וכדאי לקחת את הרכב לבדיקה במוסך מורשה ולשדרג אותו כדי לעבור את הקיץ בשלום.

מה כוללת בדיקת רכב לקראת הקיץ?

מוסכים רבים ברחבי המדינה מציעים בדיקות רכב לקראת הקיץ כדי להיערך נכון ולמנוע סכנות שונות האופייניות לעונה החמה, למשל שכחת ילדים, לחץ אוויר לא תקין בצמיגים העלול לגרום לתאונות ולאיבוד שליטה ברכב, מזגן לא תקין הגורם לנהג לסבול מהחום הכבד ולקושי להתרכז בנעשה על הכביש ועוד. בבדיקת הרכב לקראת הקיץ מבצעים את הפעולות הבאות:

  • תקינות הצמיגים – בדיקה חשובה של תקינות הצמיגים, החום והכביש הרותח גורמים לסדקים בצמיג, וכך האחיזה של הרכב פוחתת באופן משמעותי. כדאי לבדוק את הצמיגים אחת ל-3 שבועות וחשוב לדאוג ללחץ אוויר תקין בהתאם להוראות יצרן הצמיגים.
  • מזגן – המזגן מציל את חיינו בקיץ, אמנם עלינו להיכנס לרכב לוהט אם הוא עומד בחוץ ולא נמצא בחניה מקורה, אך תוך זמן קצר המזגן מקרר את הרכב. כיום כבר ידוע כי כמעט ובלתי אפשרי לנהוג ברכב ללא מיזוג, זו גם סכנה בטיחותית לנהג, לנוסעים ברכב ולשאר המשתמשים בדרך, כיוון שנהיגה בחום גורמת לקשיי ריכוז, להסחת דעת, לעצבים ולפגיעה קשה בערנות הנהג.
  • מגבים – בדרך כלל מחליפים מגבים לפני החורף, אך בקיץ משתמשים בהם לא פחות כדי לנקות את השמשה מאבק, לכלוכים ומחרקים שנמרחו על הזכוכית.
  • שמשות ופנסים – הקיץ הישראלי מאופיין בענני אבק ולכלוכים רבים נישאים ברוח ונצמדים לפנסי הרכב ולשמשות, לכן חשוב לנקות את הפנסים והשמשות.
  • מערכת בלמים – החום הרב עלול לגרום לפגיעה ביעילות מערכת הבלימה, לכן כדאי לשמור על מרחק וכמובן בבדיקה חשוב לבדוק האם המערכת תקינה או שיש לתקן אותה.
  • מערכת קירור – הטמפרטורה של המנוע בקיץ גבוהה יותר בהשוואה לטמפרטורה בחורף, לכן חשוב לבדוק במוסך את מערכת הקירור, למלא נוזל קירור באיכות גבוהה בהתאם לצורך וכדאי גם לבדוק את תקינות הצינורות השונים של המערכת.

שדרוג הרכב

במהלך בדיקת רכב לקראת הקיץ, כדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע במוסך ולברר כיצד ניתן לשדרג את הרכב לקראת העונה החמה. יש מגוון אביזרים ופתרונות יעילים ומוכחים לנהיגה בטוחה יותר גם בקיץ, למשל התקנת מערכת בטיחות רכב הכוללת מצלמת דרך, התקנת וילונות וסכי שמש המונעים מקרינת השמש לחדור ולחמם את הרכב ולצורך הגנה מנזקי השמש לפלסטיק ולעור המותקן ברכב.

כמו כן, כדאי לרכוש בד מיוחד לעיטוף גלגל הרכב כדי לאחוז בו בנוחות בלי לסבול מחום וכוויות, ואין לוותר על מצלמת רכב לתיעוד הנסיעה. עדיף לבחור מערכת הכוללת מצלמה ופתרון טכנולוגי למניעת שכחת ילדים ברכב – אחת הסכנות הגדולות ביותר בקיץ.

כדאי גם למרוח שכבת וקס לפני הקיץ, הציפוי שומר על גוון הרכב ומקנה לו מראה חדש ויפה. כמו כן, כדאי לנסות להחנות את הרכב במקומות מוצלים כדי להגן על הצבע, ובעיקר להימנע מרכב לוהט שאי אפשר לנשום בו עד שהמזגן מתחיל לקרר אותו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *