רגולציה ונהלים – הנחה בביטוח רכב והחזר כספי
על מנת לעודד את הנהגים להתקין מערכות בטיחות ברכב, קבע משרד התחבורה מספר נהלים (רגולציה) הקשורים למערכות אלו.
על מנת לעודד את הנהגים להתקין מערכות בטיחות ברכב, קבע משרד התחבורה מספר נהלים (רגולציה) הקשורים למערכות אלו.
מערכות MOVON עומדות בכל הדרישות של משרד התחבורה עבור כל הנהלים (הרגולציות) הקיימים.
1. מערכות הבטיחות הנדרשות להתקנה על פי התקנה
א. LDW מערכת סטייה מנתיב – המערכת מתריעה לנהג הרכב קולית וויזואלית על סטייה לא מתוכננת של הרכב
מנתיב הנסיעה.
ב. FCW מערכת התרעה מפני התנגשות קדמית – המערכת מזהה באופן אוטומטי מצב של קדם התנגשות, ומתריעה לנהג
קולית וויזואלית על סכנת ההתנגשות מלפנים.
2. הרכבים בהם קיימת חובת התקנה על פי התקנה
א. אוטובוס ואוטובוס זעיר מסוג M2 למעט: רכב מדברי, אמבולנס, כיבוי אש, רכב בטיחותי ורכב שצוין ברישיון הרכב שלו כרכב להוראת נהיגה.
ב. אוטובוס מסוג M3 למעט: רכב מדברי, אמבולנס, כיבוי אש ורכב שצוין ברישיון הרכב שלו כרכב להוראת נהיגה.
ג. רכב מסחרי מסוג N2, N3 למעט: רכב כיבוי אש, רכב חילוץ, רכב עבודה ורכב ציוד חריג.
אלו פונקציות חייבות להיות במערכת הבטיחות המתאימה להוראות הנוהל?
FCW – התרעה מפני התנגשות קדמית
LDW – התרעה מפני סטייה ממסלול הנסיעה
מה המחיר המרבי שמותר לגבות מלקוח במסגרת נוהל 151?
המחיר המרבי הוא 2,100 ₪ כולל מע"מ, התקנה ואחריות. אסור בתכלית האיסור לגבות אפילו שקל אחד יותר ואסור בתכלית האיסור להתנות רכישת שירות מתחנת ההתקנה כתנאי להתקנת המערכת במחיר הנ"ל.
איזו מערכת מתאימה לתנאי נוהל 151?
המערכת המתאימה היא MOVON 3LF
מי זכאי לקבל את ההנחה?
רכב פרטי בקטגוריה M1 ו N1 ובתנאי שמשקלו הוא עד 3.5 טון
הרכב הוא בבעלות פרטית או בחכירה מימונית (ליסינג מימוני)
שנת ייצור הרכב אחרי ה 1 בינואר 2000 ועד ה 1 מאי 2017 . כל רכב שעלה לכביש לפני או אחרי לא יוכל לקבל את ההנחה
אם ברכב מותקנת מערכת מקורית? (התרעת התנגשות מקדימה או התרעת סטייה מנתיב )
אם ברכב מותקנת מערכת מקורית של יצרן הרכב גם אם רק מערכת אחת מבין שתי המערכות הנדרשות לנושא הנוהל – מותקנת, הרכב אינו זכאי לקבל החזר ממשרד התחבורה
מה קורה במקרה ותחנת ההתקנה מתקינה את מערכת הבטיחות ברכב שאינו זכאי להיכלל בתנאי נוהל 151 והלקוח פונה בתלונה למשרד התחבורה?
משרד התחבורה קונס באופן מיידי ואוטומטי (בלי זכות לבירור) את א.ד.י מערכות. א.ד.י מערכות תשית את גובה הקנס על תחנת ההתקנה.
מה קובע אם ההנחה תחול על אגרת הרכב השנה (לקראת הטסט הקרוב) או באגרת הרכב (בטסט) של השנה הבאה?
אם מערכת הבטיחות הותקנה ברכב 61 יום ויותר לפני מועד הטסט, ההנחה תינתן בתשלום הקרוב של אגרת הרכב.
אם המערכת הותקנה בתוך ה 60 שלפני הטסט הקרוב ההנחה על אגרת הרכב תינתן בשנה הבאה
מה גובה ההנחה ותוך כמה זמן מקבלים אותה?
גובה ההנחה 1,500 ₪ וההנחה מתחלקת במשך 3 שנים. 700 ₪ בשנה הראשונה. 700 ₪ בשנה השנייה ו 100 ₪ בשנה השלישית.
איך בעל הרכב מקבל את ההנחה על אגרת הרכב?
חברת א.ד.י מערכות מעבירה דיווח שוטף למשרד התחבורה על התקנת המערכת ברכב שהוגדר ע"י המתקין (מס' שילדה ומספר רישוי). עפ"י הדיווח ומועד הדיווח משרד התחבורה מפיק את רישיון הרכב הכולל את ההנחה (כאמור בהתאם למועד ההתקנה ביחס למועד הטסט ) לכן חשוב מאוד שתחנת ההתקנה תשלים את דיווח ההתקנה בתהליך הכיול (קליברציה) של המערכת .
האם בעל הרכב הנוכחי ממשיך לקבל את ההנחה במידה והוא מכר את הרכב?
לא !!! ההנחה ניתנת "לרכב". אם הרכב עבר בעלות בתוך ה 3 שנים מיום ההתקנה. בעל הרכב החדש הוא זה שמקבל את ההנחה.
האם ניתן לפרק יחידה שהותקנה במסגרת נוהל 151 ולהעבירה לרכב אחר?
עפ"י נוהל 151 חל איסור מוחלט לפרק יחידה שהותקנה במסגרת הנוהל מהרכב שקיבל את ההנחה ולהעבירה לרכב אחר.
מה המחיר המרבי שמותר לגבות מלקוח במסגרת נוהל 151?
המחיר המרבי הוא 2,100 ₪ כולל מע"מ, התקנה ואחריות. אסור בתכלית האיסור לגבות אפילו שקל אחד יותר ואסור בתכלית האיסור להתנות רכישת שירות מתחנת ההתקנה כתנאי להתקנת המערכת במחיר הנ"ל.
מה המחיר המרבי שמותר לגבות מלקוח במסגרת נוהל 151?
המחיר המרבי הוא 2,100 ₪ כולל מע"מ, התקנה ואחריות. אסור בתכלית האיסור לגבות אפילו שקל אחד יותר ואסור בתכלית האיסור להתנות רכישת שירות מתחנת ההתקנה כתנאי להתקנת המערכת במחיר הנ"ל.