החשיבות שבהתקנת מצלמת דרך קדמית

מצלמת דרך

בשנתיים האחרונות הפכו מצלמות הרכב לפופולריות במיוחד, ובעלי רכבים פרטיים ומסחריים רוכשים דגמים שונים של המצלמות לצורך תיעוד הנסיעה ומסיבות נוספות. מצלמת רכב זכתה בישראל לכינוי מצלמת דרך, ניתן לרכוש את המוצר כחלק ממערכת בטיחות לרכב וכך זוכים גם להטבה משתלמת מהמדינה, כל עוד רוכשים מערכת מוכרת ואמינה בהתאם לדרישות שנקבעו בתקנות המחייבות.

מצלמה קטנה המותקנת על השמשה הקדמית או האחורית

מצלמות דרך הפכו לפריט חובה ברכבים פרטיים ומסחריים חדשים ומשנתון מתקדם, במוניות, באוטובוסים ובמשאיות. את המצלמה אפשר להתקין על השמשה הקדמית או האחורית, אך בדרך כלל אנשי המקצוע ממליצים להתקין מצלמה קדמית כדי לתעד את הנהיגה ואת מה שמתרחש בכביש. המצלמה הקדמית מאפשרת לנהג לתעד באופן אוטומטי וללא התערבותו אירועים שונים שהתרחשו במהלך הנסיעה, לרבות תאונה בה הרכב היה מעורב, התנהגות של נהגים אחרים בכביש, התפרצות של הולך רגל לכביש הגורמת לתאונה בה הרכב מעורב וכדי לתעד גם דברים חריגים נוספים, למשל תיעוד שוטר המתנהג באופן לא מקצועי וראוי.

ישנם רכבים בהם המתקין יציע להציב את המצלמה לתיעוד מה שקורה מאחורי הרכב או בתוכו, המלצה זו מיועדת בעיקר לנהגי מוניות ורכבי היסעים ונהגים ברכבי הובלה של חומרים מסוכנים.

מי צריך מצלמה דרך ברכבו?

מצלמת רכב הפכה לטרנד חם בקרב נהגים ובעלי רכבים בישראל ובכל העולם, היא מציעה יתרונות רבים, מעבר להטבה שהמדינה מציעה כהנחה בעלות אגרת רישוי שנתי למשל שלוש שנים, הטבה המשקפת הנחה של 1,500 ₪. המצלמה מתעדת כל מה שקורה על הכביש, היא מאפשרת לעיין בתיעוד השמור על כרטיס זיכרון מובנה, וכך אפשר להוכיח בבתי משפט לתעבורה כי הנהג אינו אשם בתאונה או באירוע מסוים שהתרחש, כמו כן אפשר להוכיח כי נהג אחר גרם לתאונה, או להציג התנכלות מצד שוטר או פקח, התנהגות לא ראויה של גורמי האכיפה בדרכים ועוד.

למעשה, מצלמות דרך נחוצות לכל הנהגים ובעלי הרכבים, ובמחיר יחסית נמוך כל אחד יכול לרכוש דגם איכותי ועמיד וליהנות מיתרונות רבים, במיוחד אם מתקינים מערכת בטיחות לרכב מתוצרת חברת מובון או חברה אמינה אחרת. אגב, ראוי לציין כי ישנן שלוש מערכות בטיחות לרכב המאושרות בתקנות, כיום ישנה חובה להתקין מערכת בכל רכב חדש העולה על הכביש, וכדי לעודד את הנהגים להתקין מערכות מתקדמות ברכבם, המדינה החליטה על ההטבה המשתלמת וכדאי לנצל זאת. המצלמה הייעודית מספקת מידע חשוב לנהג ומאפשרת לו לאתר סכנות בזמן כדי להימנע מהן, כמו כן אפשר לתעד את מה שקורה בתוך הרכב. הנתונים המוקלטים יכולים לשמש כראיה בבית משפט ולהציל את הנהג מקנסות כבדים או מאשמה בתאונה שנגרמה כתוצאה מהתנהגות של משתמש אחר בדרך (נהג, הולך רגל וכדומה).

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי רק מערכת הבטיחות לרכב של MOVON כולל מצלמת דרך מובנית, את המצלמה אפשר להתקין על השמשה הקדמית או האחורית, בדרך כלל ההמלצה היא לבחור בחזית הרכב. את ההתקנה חייב לבצע מתקין מורשה בהתאם לרשימת המתקינים המפורסמת באתר של משרד התחבורה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *