נסיעה משפחתית בטוחה כוללת התקנת מכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב

האם מכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב יעיל?

ילדים זה כיף, אך פרט לדרישות הטיפול והמענה לצורכיהם, יש לכם כהורים אחריות בראש ובראשונה לשמור על בטיחותם. נסיעה יכולה להיות מהנה גם כן, אך כשההגה בידיים שלך חשוב לפני הכל להימנע מלחץ מיותר, ולנקוט באמצעי זהירות, שיעניקו לך ולהם בטיחות בדרכים. הנה צעדים פשוטים שניתן לבצע, כדי לוודא שהילדים בטוחים בכל עת בתוך כלי רכב ומסביב.

לא נוסעים לפני שחוגרים

חגורת הבטיחות היא אפוד המגן של ילדיכם ושלכם. אין זה משנה אם הם יושבים בקידמת הרכב או במושב האחורי, הקפידו להרגיל את ילדיכם לחגור חגורה בטיחות בכל נסיעה. מחקרים מצאו שחגורות הבטיחות תורמות להצלת חיים, ושמחצית מקרב בני הנוער שנהרגו בתאונות דרכים לא חגרו את חגורת הבטיחות.

דעו את מקומם

ילדים עד גיל 13 חייבים לשבת במושב האחורי של הרכב על גבי מושב בטיחות, שהותקן על פי הוראות היצרן, והנו מתאים לגילו ולגובהו של הילד. נמצא ששימוש נכון במושבי בטיחות יעילים בהפחתת שיעורי תמותת ילדים ופגיעות חמורות ב- 70% בעת תאונה. עד גיל שנתיים יש להושיב את התינוק על גבי סל- קל נגד כיוון הנסיעה, עד גיל 3 או עד 18 ק"ג יש להושיב את הילד על גבי מושב בטיחות או בוסטר עם רצועות פנימיות, ועד גיל 8 יש להושיב את הילד על גבי מושב מגביה, כך שחגורת הבטיחות ממוקמת על אגן הירכיים ובמרכז בית החזה.

אל תמהרו להעביר את הילד לקידמת המכונית

הקפידו על ישיבה במושב המתאים לכל אחד. אם הילד עוד לא הגיע לגובה המתאים, התעקשו על כך שישב במושב האחורי של האוטו. לפי תקנת התעבורה 83 א', אסור כלל להסיע ילד במושב בטיחות מול כרית אוויר פעילה, שנועדה להגן על מבוגרים ועלולה לפגוע בילדים, וילדים עד גיל 13 מחוייבים לשבת במושב האחורי, שמרחיק אותם מאזור הסכנה, שכן נמצא שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כזו או אחרת את חזית הרכב.

אבטחו את הציוד ברכבכם

הקפידו למקם ציוד בתא המטען, וכשאין ברירה, ארזו ומקמו אותו בצורה בטוחה, כך שבלימה פתאומית או פנייה חדה של הרכב לא יגרמו לתזוזות של הציוד, להתפזרותו, נפילתו וכדו'. הימנעו מלהניח ציוד כבד על המדף שמאחורי המושב האחורי, ועגנו את הציוד במידת האפשר בריצפת הרכב או רחוק ככל האפשר ממקום מושבו של הילד.

הימנעו לחלוטין משימוש בטלפון הנייד

הטלפון הנייד הוא אחד מהסיבות הנפוצות להסחות דעת בעת נהיגה. נסיעה עם ילדים מלווה ממילא בהסחות דעת רבות, ועל מנת להימנע מכך, ובנוסף, לשמש דוגמה חיובית לילדיכם, שימו את הנייד על שקט או מצב טיסה, או שתתנו לאחד הילדים להיות המזכיר שלכם בעת הנסיעה.

אל תשאירו ילדים לבד במכונית ודאגו להתקין מכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב

שכחת ילדים ברכב גובה מידי שנה חיים של פעוטות וילדים בגיל הרך. האובדן קשה מנשוא, ועל מנת להימנע מטרגדיה שכזו מומלץ להתקין מכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב. היו עירניים וודאו שאתם יודעים בכל עת היכן ילדכם.

חשוב לציין, שמרבית המקרים של שכחת ילדים ברכב נגרמת כתוצאה מהסחת דעת ושבירת שגרה, ולכן חיוני להתקין בכל רכב שמסיע ילדים ופעוטות מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, שמעניקה שקט נפשי לכל הורה, רק ליתר בטחון.

טיפים אחרונים לשמירה על נהיגה בטוחה בקרב נהגים צעירים

אם ילדכם הוציא רשיון, ואתם רוצים לוודא שישמור על חוקי התנועה ויקפיד על נהיגה זהירה, מומלץ להתקין מצלמת רכב קדמית ואחורית. המצלמה תעניק לנהג הצעיר ביטחון ולכם תיעוד מלא של אופן נהיגתו וצורת התנהלותו על הכביש. עצם העובדה שהמצלמה מותקנת ברכב, מהווה גורם מרסן וממתן ומעניקה שקט נפשי להורים.

למיטיבי הלכת מומלצת התקנת מערכת בטיחות לרכב, תוצרת אדי מערכות, שמכילה מצלמה מובנית ומערכות חכמות להתראה על סטייה מנתיב, התראת עירנות, התראת אי שמירת מרחק, התראה למניעת שכחת ילדים ועוד.

כמו כן, תוכלו בקלות להקל על הילד ועליכם את הנהיגה ולהתקין מערכת חיישני רוורס, שמזהה עצמים ותנועה בסביבת הרכב בעת נסיעה לאחור, ומתריאה על כך באמצעים ויזואליים ושמיעתיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *