יעילות אמצעי הבטיחות לרכב למניעת תאונות דרכים

מספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל ירד בשנת 2018 ל-315 הרוגים, לאחר שבשנת 2017 נהרגו 364 איש. למרות הקיטון במספר ההרוגים עדיין המספר רחוק מלהתקרב ליעד שהממשלה הציבה, אך הצפי הוא שמספר ההרוגים יפחת בקרוב באופן משמעותי בגלל אמצעי בטיחות חדשים שחובה להתקין כיום ברכבים החדשים. כמו כן, הממשלה החליטה על הטבה משמעותית לבעלי רכבים שיתקינו מערכות בטיחות מתקדמות, וגם יצרני הרכבים מחויבים כיום להתקין אמצעי בטיחות חדשניים ועתירי טכנולוגיה.

הסטטיסטיקה מוכיחה את יעילותן ונחיצותן של מערכות הבטיחות לרכב

מספר כלי הרכב הנעים על כבישי ישראל נמצא במגמת עלייה מתמדת, אך למרות הגידול המשמעותי במספר הרכבים, מספר ההרוגים בתאונות נמצא במגמת ירידה. לפי הסטטיסטיקה מערכות הבטיחות המתקדמות לרכב מפחיתות באופן דרסטי את מספר ההרוגים בתאונות דרכים, לכן אין זה פלא כי הממשלה מעודדת את הנהגים ובעלי הרכבים להתקין ברכבם אמצעי בטיחות חדשניים.

חשוב לזכור כי עד לפני כשני עשורים, אמצעי הבטיחות היחידי שהיה ברכבים החדשים הוא ההתקן של חגורות הבטיחות. כיום, בכל מכונית חדשה ניתן למצוא מגוון אמצעי בטיחות לרכב, למשל:

  • מערכת בקרת יציבות
  • כריות אוויר
  • מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימת חירום
  • מערכת התרעה על סטייה מנתיב
  • מערכת התרעה על עייפות הנהג
  • מערכת סיוע לבלימה

בנוסף, מערכות בטיחות חדשניות לרכב מסוגלות לסרוק ביעילות את תוואי הדרך, להתריע בפני הנהג על סכנות שונות, להסב את תשומת לבו של הנהג לסכנה מוחשית, לדוגמה סטייה נתיב הנסיעה, סכנת התנגשות ברכב לפנים, התרעה על סכנת התנגשות בהולכי רגל ועוד. הממשלה החליטה על סבסוד של מערכות הבטיחות לרכב, יש 3 מערכות שניתן להתקין בהתאם לנוהל שפרסם משרד התחבורה.

למעשה, החל מינואר 2018 חלה חובת התקנה של מערכת בטיחות לרכב בכל הרכבים החדשים, ובעלי רכבים משנות הייצור שבין ינואר 2000 ועד דצמבר 2017 יכולים לרכוש ולהתקין במקום מורשה את אחת ממערכות הבטיחות המאושרות על ידי משרד התחבורה. התקנת מערכת בטיחות כמו MOVON, מובילאיי או אייווקס מעניקה הטבה בסך 1,500 ₪, את ההטבה מקבלים במשך 3 שנים כזיכוי מעלות הרישוי השנתי, כמו כן התקנת המערכת מאפשרת לבעל הרכב לקבל הנחה בביטוח לרכבו.

מערכת בטיחות לרכב עם מצלמת דרך

הבחירה בין מערכות הבטיחות לרכב אינה פשוטה, המערכות מציעות כמה תכונות דומות, אך יש גם הבדלים משמעותיים ביניהן. לכן, ההמלצה של אנשי המקצוע היא לבחור מערכת בטיחות לרכב הכוללת בין השאר גם מצלמת דרך משוכללת ומערכת למניעת שכחת ילדים. מצלמת דרך מתעדת את הנסיעה ואת הקולות בתא הנוסעים, במקרים מסוימים אפשר לכוון אותה לתיעוד פנים הרכב, למשל ברכבי הסעות.

אם אתם מעורבים בתאונת דרכים, עליכם לעדכן את המשטרה ולפעול בהתאם להנחיות חברת הביטוח. כמו כן, מומלץ לפנות מיד למשרד עו"ד תעבורה כדי לקבל ייעוץ משטפי, לדאוג לתיעוד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *