מהם הכללים המובילים את יצרני המכוניות בכל הקשור לבטיחות רכב

בטיחות רכב

בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד יצרני הרכב משפרים את המכוניות כדי להבטיח לנהגים את איכות הנסיעה ואת ביטחון הנוסעים. תחום האוטומוטיב עובר שינויים מהירים בעשור האחרון, גם תעשיית ההייטק הישראלית נרתמת לנושא החשוב וכיום ניתן למצוא מגוון רחב של פתרונות ומערכות בטיחות לרכב, החל מפיתוחים ייעודיים לכלי רכב אוטונומיים וכלה במערכות בטיחות רכב הכוללות מצלמת דרך משוכללת ומערכת למניעת שכחת ילדים.

יצרני הרכב בכל העולם מקפידים יותר מתמיד על כללים ותקנים קפדניים ומחמירים הקשורים לבטיחות הרכבים החדשים ולחוויית נסיעה איכותית, מהנה ובטוחה יותר. אם עד לפני מספר שנים רק יצרני רכבי היוקרה הטמיעו מערכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות לשיפור בטיחות הרכב ולשמירה על הנוסעים, כיום רוב היצרנים מציעים דגמים חדשים איכותיים ובטיחותיים יותר המצוידים במיטב המערכות הטכנולוגיות.

תמריצים והטבות מס ליצרני הרכב

מדינות רבות בעולם בהן יש מפעלי ייצור רכבים החלו להציע ליצרני המכוניות תמריצים חשובים ומגוונים, לרבות הטבות מס משתלמות ואטרקטיביות, על מנת להציע רכבים בטוחים ואיכותיים יותר. יצרני הרכב בעולם מהווים שחקנים משמעותיים בכלכלה העולמית, הם נמצאים במרדף אחרי הטכנולוגיות החדשניות הקשורות לבטיחות הרכב, והתחרות על לבם וכיסם של הלקוחות גורמת ליצרנים להציע רכבים בטיחותיים יותר המצוידים בטכנולוגיות מתקדמות ומשוכללות.

גם שינויי חקיקה במדינות המפותחות גורמות ליצרנים לפעול על פי כללים מחייבים יותר הקשורים בבטיחות הרכבים, אם בעבר רוב הרכבים שנמכרו צוידו בשתי כריות אוויר, כיום גם במכוניות קומפקטיות ניתן למצוא 5 כריות אוויר או יותר, ומערכות טכנולוגיות מתקדמות נוספות כמו ABS, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטונומית וכיוצא בזה.

החמרה במבחני ריסוק רכבים

בעולם יש מספר ארגונים בלתי תלויים המתמחים בביצוע מבחני ריסוק רכב. המדד הנחשב לקובע הוא Euro NCAP, וכוכבי הבטיחות הנקבעים לכל כלי רכב מבוססים על תוצאות מבחני הריסוק. המבחן נעשה בתנאי מעבדה ותוצאותיו משקפות היטב את רמת הבטיחות של כלי הרכב הנבדק. לקוחות רבים החלו להשוות את תוצאות מבחני הריסוק בין דגמים ויצרנים שונים כחלק בלתי נפרד מהליך רכישת רכב חדש, לכן היצרנים משקיעים משאבים עצומים בפיתוח, ברכישת מערכות בטיחות רכב ובהטמעת מערכות וטכנולוגיות מתקדמות בדגמים החדישים.

כדאי לדעת כי מבחני ריסוק רכב בוחנים בין השאר את מערכות הבטיחות המותקנות ברכב ואת האביזרים השונים, במבחנים בודקים בין השאר את יעילות ותפקוד כריות האוויר, חגורות הבטיחות, מושבי בטיחות, מערכות ABS למניעת נעילת גלגלים, מערכות בקרת יציבות ואחיזת כביש ועוד.

במדינת ישראל הוחלט להעניק זיכוי מס גבוה לרכבים המצוידים במערכות בטיחות אקטיביות, ורכבים חדשים חייבים כיום להימכר עם מערכות בטיחות מתקדמות לפי התקן שקבע משרד התחבורה. כמו כן, המדינה החליטה להעניק הטבה משתלמת לכל מי שיתקין ברכבו מערכת בטיחות רכב כמו מובון (MOVON), זו מערכת חדשנית הכוללת גם מצלמת דרך מובנית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *