מערכות הבטיחות מקטינות את הסיכוי לתאונת דרכים – דרישות מיצרני הרכב בנושא הבטיחות

במדינת ישראל מתרחשות לעיתים קרובות תאונות דרכים כתוצאה מאובדן שליטה על הרכב בשל נסיבות שונות.

ברור לכל כי מערכות בטיחות לרכב מצילות חיים ובמקרים בהם המערכות מותקנות ברכב ההימצאות שלהן עשויה להוות את ההבדל בין חיים ומוות. למעשה, באמצעות התקנת מערכות הבטיחות ניתן להקטין את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים- אותן מערכות מתקדמות מאפשרות את מניעת התאונה. אחת ממערכות הבטיחות המתקדמות ביותר היא חגורת הבטיחות- במקרה של תאונה,  אדם חגור יסבול פחות מנזקים שונים בהשוואה לאדם שאינו חגור.

נוסף על כך, בשנים האחרונות קיימת דרישה מיצרני הרכב לספק מגוון מערכות בטיחות כגון מערכת המותקנת על מערכת הבלימה ברכב בזמן עצירת חירום- בזמן עצירת חירום הנטייה הטבעית של רבים היא ללחוץ על דוושת הבלם בעוצמה חזקה, כאשר הלחיצה גורמת לנעילה של הגלגלים ואף אובדן השליטה ברכב. התקנת המערכת מונעת את הנעילה ואף מבצעת את הבלימה בצורה הדרגתית- אותה פעולה מורגשת כרטט והמערכת עובדת בצורה מהירה.

בשנים האחרונות ניתן לראות מספר מערכות מתקדמות

אם כן, בשנים האחרונות ניתן לראות שינוי משמעותי בתחום הבא לידי ביטוי במגוון רחב של מערכות מתקדמות הפועלות במספר חזיתות. מטרתן של המערכות היא להתריע את ציבור הנהגים ולא להתערב בנהיגה. תאונות דרכים רבות מתרחשות כתוצאה מהסחת דעת הכוללת עייפות, שימוש במכשור סלולרי או הסחות דעת בשל ריב.

הסחות הדעת עשויות לגרום לשיבוש הנהיגה ולהוביל לסטייה מהנתיב תוך התנגשות ברכב אחר או אפשרות להגיע למצב בו הרכב עוצר בצורה פתאומית – מטרת המערכות המותקנות ברכב היא להתריע בפני הנהג על כך כי תשומת הלב שלו מוסחת והוא אינו מרוכז בנהיגה.

אביזרי בטיחות והחשיבות של ביטוח רכב

לצד המערכות המתקדמות אשר נועדו להתריע בפני הנהג על סכנה בזמן הנהיגה ולאפשר לו לנהוג בצורה הבטוחה ביותר, יש לדאוג להתקנה של אביזרי בטיחות שונים לרכב כמו פנסים ועוד המאפשרים לנהוג ללא חשש באופן הבטוח ביותר. אף אחד אינו מעוניין להיות מעורב בתאונת דרכים, אך במקרה של תאונה, יש חשיבות רבה לאביזרי הבטיחות השונים

על מנת לנהוג בצורה הבטוחה ביותר קיימת חשיבות עליונה להתקין אביזרי בטיחות שונים על מנת להקטין את המעורבות בתאונות דרכים ולהקפיד על נהיגה נאותה.  אותם אביזרי בטיחות יסייעו לציבור הנהגים לשמור על בריאותם במקרה של תאונת דרכים.  נוסף על התקנת האביזרים השונים קיימת חובת ביטוח רכב בישראל.

לפי החוק, נהיגה ברכב שאינו מבוטח מהווה עבירה על החוק כלפי הנהג וכן כלפי ציבור הנוסעים ברכב. נהיגה ללא ביטוח משמעותה עלות גבוה של כסף אשר לא יהיה ניתן לעמוד בכך ללא הביטוח.  מכאן, ציבור הנהגים במדינת ישראל מחוייבים בביטוח חובה אשר מכסה את הפגיעות הגופנית במקרה של תאונת דרכים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *