התקנת מערכת בטיחות לרכב לנהיגה בתנאי שטח ומזג אוויר בעייתיים

האם התקנת מערכת בטיחות לרכב הופכת את הנהיגה שלכם לבטוחה יותר?

שננו את הטיפים לנהיגה בטוחה ובדקו, האם התקנת מערכת בטיחות לרכב הופכת את הנהיגה שלכם לבטוחה יותר?

לא משנה כמה אתם נהגים מיומנים, רענון חוקים בסיסיים לנהיגה בטוחה וודאי לא יכולים להזיק לכם, אז אם אתם רוצים להגדיל את סיכוייכם להישאר בטוחים על הכביש, עיינו בעצות שאספנו עבורכם לנהיגה בטוחה.

היו מודעים

שימו לב לפעולותיכם בזמן הנהיגה ולפעולות של הנהגים שבסביבתכם. הסחות דעת צצות ללא הרף וקל מאוד להיכנס לטייס האוטומטי. שמירה על מודעות ועירנות היא הכרחית ועשויה להציל אתכם ממצבים מסוכנים.

הימנעו מהשערות

אל תשערו מה הנהג שלפניכם או לצידכם עומד לעשות. בדרך כלל אנו נוטים להסיק מסקנות בהתאם לפעולות שאנו ננקוט במצב כזה או אחר, אך האמת היא, שמרבית הנהגים סביבנו הרבה פחות צפויים ממה שנדמה לנו.

אל תשכחו לאותת

למרות שלא ניתן לסמוך תמיד על איתות של נהג אחר, השתדלו תמיד לאותת ולהתריע על כיוון נסיעתכם לפני שינוי נתיב או ביצוע פנייה.

חגרו חגורה

בטיחות לפני הכל. אל תשכחו לחגור את חגורת הבטיחות, שתגן עליכם בעת עצירה פתאומית או תאונה. כמו כן, היא תחסוך לכם את הקנס הצפוי בעת מכמונת שוטרים מפתיעה.

צייתו לסימני דרך

שימו לב לתמרורים, סימני דרך ורמזורים, הם נועדו להקל עליכם את הנסיעה ולהובילכם בשלום אל מחוז חפצכם. חבל שתפספסו תמרור, שמורה על כביש חד סטרי או שתתעלמו מרמזור מהבהב במקום הימצאם של הולכי רגל. ובהזדמנות זו נחדד- תמרור עצור מורה על עצירה מלאה של ארבעה גלגלים, ולא על גלישה איטית לתוך הצומת.

צייתו להוראות המהירות

בעת הנהיגה, חשוב לציית לתמרורי המהירות ולנהוג אך ורק במהירות המותרת. שימו לב, שגם נהיגה איטית מידי עלולה להטריד את הנהגים סביבכם ולשבש את התנועה.

התאימו את נהיגתכם למזג האויר

עם הגשם הראשון הכביש שומני וחלק, בהופעת ערפל שדה הראייה מצטמצם מאוד בימות הקיץ הלוהטים השמש עלולה לסנוור. התחשבו במגבלותיכם בהתאם ונהגו בזהירות מירבית. כמו כן, השתמשו באביזרים שיסייעו לכם כמו משקפי שמש, מגבים תקינים, אורות ערפל וכו'. באפשרותכם להתקין גם מערכת התרעה למניעת תאונות דרכים, שיעילה גם לתנאי שטח שמקשים על הנהיגה.

אל תנהגו תחת השפעת סמים ואלכוהול

אם אתם נוטלים תרופות מרשם, וודאו שהן בטוחות לשימוש בעת הנהיגה, וכמובן שהימנעו מצריכת אלכוהול, גם אם היא במידה קטנה מאוד. החיים שלכם חשובים מכדי שתסתכנו בצורה שכזו.

תכננו את הנסיעה והישארו צפויים

תכנון נסיעה מבעוד מועד יסייע לכם לנהוג באופן שקול ורגוע יותר מבלי לשנות נתיבים, האטה לא רצויה או בלבול בדרכים. כמו כן, מומלץ להימנע מעצירות פתאומיות, פניות חדות או שינויי נתיב מהירים. הניחו לנהגים סביבכם לקלוט ולחוש אתכם והימנעו מהפתעות. מצלמת רכב קדמית ואחורית יכולה לסייע לכם בתיעוד הנסיעה ובתיעוד נהגים לא צפויים בסביבתכם.

הדליקו אורות

הפנסים אינם נחוצים רק בלילה. לעיתים יש צורך באורות ערפל או באורות גבוהים (כשאינם מפריעים ליתר הנהגים סביבך. הישתמשו בהם בעת הצורך על מנת לראות ולהיראות.

היו אדיבים ופנו את הנתיב השמאלי

אם עליכם לבצע עקיפה, בצעו אותה מהנתיב השמאלי בצורה בטוחה ומהירה במידת האפשר, ופנו בסיומה את הנתיב ליתר הנהגים. כמו כן, הניחו לנהגים סביבכם להשתלב בנתיב או לעקוף אתכם כשזה מתאפשר. בסופו של דבר כולם רוצים להגיע אל יעדם בשלום. עזרו לנהגים סביבכם וחוק הקארמה ידאג לכם בחזרה.

דאגו לתחזוקת הרכב

הקפידו למלא מים ושמן, וודאו שמצבר הרכב תקין, בדקו את הצמיגים וודאו שכל פונקציה ברכב פועלת בצורה מיטבית. כמו כן, מומלץ לאבזר את הרכב במוצרי בטיחות כמו מערכת חיישני רוורס, ואף לבחון איך בוחרים מצלמת רכב שמתאימה לצרכים שלכם.

דאגו להתקנת מערכת בטיחות לרכב

התקנת מערכת בטיחות לרכב תסייע לכם לנהוג בביטחה ולהימנע מתאונות בסביבת הרכב. המערכת סורקת את תוואי הכביש ומתריעה בעזרת התראות קוליות וויזואליות. המערכת אף כוללת מכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב ומגוון פונקציות נוספות לנהיגה בטוחה וחלקה.

הקפדה על חוקי התנועה היא דבר הכרחי למען הסדר בכביש. יחד עם זאת, לכל אחד אחריות אישית לאופן נהיגתו. לא ציינו את הסחות הדעת והטלפונים הניידים ועוד דרכים רבות, שעלולות לפגוע בנהיגה שלנו. הישמרו בדרכים כמה שיותר, וסעו רק בדרכים טובות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *