MOVON – מערכת הבטיחות שתמנע את התאונה הבאה

מקור: עיתון דה מרקר

מערכת Movon המתקדמת כוללת התרעות שיעזרו לכל נהג להימנע מתאונת דרכים, מהתנגשות ברכב שמלפנים, מפני סטייה לא מתוכננת ממסלול הנסיעה, התרעה מפגיעה בהולכי רגל, וגם מצלמת דרך שתתעד את מהלך הנסיעה ותזכורת קולית שתמנע מכם לשכוח ילדים ברכב. עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, הנוסעים לצדכם, הילדים שלכם וכמובן שגם אתם – זוכים להגנה מוגברת. הבונוס: זה כמעט לא יעלה לבעל הרכב כסף.

קישור לכתבה הסרוקה (נפתח בחלון בחדש) >>>

המלחמה בתאונות הדרכים נמצאת כבר מספר עשורים בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל. בכל שנה נהרגים למעלה מ-300 איש בכבישים, אלפים נפצעים והמאבק בתאונות בדרכים רק הופך לקשה יותר. התפתחות הרגלים "מודרניים" שיוצרים הסחות דעת, כמו שימוש בטלפון נייד, כולל שליחת מסרונים בזמן נהיגה, הם האויב מספר 1 הגורם לתאונות הדרכים.

כחלק מהניסיון להגביר תשומת הלב והמודעות בכביש, חדרו בשנים האחרונות לתודעה מערכות בטיחות למניעת תאונות דרכים, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לנהגים לקבל התראות מקדימות מפני התנגשות, להפוך אותם למוגנים יותר ולקבל את ההחלטה הנכונה ברגע הנכון. הדבר המדהים הוא, שזה כמעט לא עולה לכם כסף, אבל לכך נגיע בהמשך.

המערכת המתקדמת ביותר למניעת תאונות דרכים MOVON, יכולה לעשות הבדל עצום על הכביש ולהציל חיים. המערכת עומדת בכל דרישות התקנים בישראל למערכות בטיחות, והיא אף עמדה בכל המבחנים הנדרשים על ידי משרד התחבורה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, והרשות לשוק ההון באוצר, למטרת מתן הנחה מנדטורית בביטוח חובה לרכבים, למערכת תקני איכות בינלאומיים.

ביטחון על הכביש והרבה יותר מזה

מערכת MOVON מספקת שלל התרעות מפני הסכנות הצפויות בכביש, כגון אי שמירת מרחק, סטייה מהנתיב והתנגשות אפשרות ברכבים על הכביש, ברוכבי אופניים או בהולכי רגל. מעבר לטכנולוגיה הזאת, יש למערכת שלושה יתרונות בלעדיים, שאין למערכות בטיחות הקיימות בשוק, ושהינם חשובים לא פחות: מצלמת דרך מובנית, המתעדת ומקליטה את מהלך הנסיעה; התרעה קולית על שכחת ילדים ברכב; וכן Wake Up Call, התרעה על תנועה של הרכב מלפנים.

מערכת MOVON כוללת מצלמה המותקנת על השמשה הקדמית ומשלבת מצלמת דרך ׁׂ(DVR) המתעדת ומקליטה את כל מהלך הנסיעה. באמצעות סריקה של תוואי הכביש במהלך הנסיעות, המערכת מתריעה ומסבה את תשומת לבכם בעזרת התראות קוליות וויזואליות. המצלמה מגיעה עם כרטיס זיכרון, וכוללת אופציה להקלטה קולית של פנים הרכב ואופציה להתקנת מצלמה פנימית נוספת, על מנת לתעד את פנים הרכב או את המתרחש באחורי הרכב.

השימוש במצלמות דרך הפך לפופולרי בשנים האחרונות, גם משום שהן מספקות תיעוד הכרחי במקרים של תאונה, ו-MOVON היא היחידה המספקת מצלמה כזו כחלק ממערכת ההתרעות הכללית. תכונה ייחודית נוספת של MOVON היא Wake Up Call, "קריאת השכמה", שבעמידה בפקק או ברמזור מסבה את תשומת לבכם לתזוזת הרכב מלפנים, וחוסכת לכם על הדרך גם צפירות ויחס של נהגים עצבניים מאחור.

הפונקציה השלישית הבלעדית של MOVON היא ההתרעה נגד שכחת ילדים ברכב, טעות פטאלית שגובה חיים, במיוחד בימי הקיץ. אנשים רבים נוהגים לחשוב שהם חסינים, אולם רגע אחד של חוסר תשומת לב עלול להוביל לכך שהילד שלכם יישאר ברכב. המערכת, דוברת עברית של MOVON, תזכיר לכם לבדוק לפני כל כיבוי של הרכב שלא שכחתם בו את היקרים לכם.

כמה זה עולה לכם? כמעט כלום

בשל החשיבות והמענה לצורך קיומי של הנהגים באשר הם, גם משרד התחבורה נרתם והתגייס למהלך , והוסיף ערך בכך שתיקצב החזר כספי בשווי 1,500 שקל (ב-3 פעימות) בחידוש רישיון הרכב (הטסט השנתי) לכל מי שיתקין מערכת שעשויה למנוע את התאונה הבאה. המשמעות: מחזירים לכם כסף בעת חידוש רישיון הרכב וגם מקבלים הנחה בפוליסת ביטוח החובה (ההנחה בביטוחה החובה היא חובה, וגובה ההנחה משתנה מחברת ביטוח אחת לשנייה).

בקיצור, בעל הרכב מקבל את מערכת MOVON המתקדמת כמעט בחינם. יש לזכור שמבצע זה מוגבל בזמן וכל הקודם זוכה. בנוסף, לקוחות שיתקינו מערכות MOVON יקבלו אחריות ךמשך שנה ויוכלו ליהנות מהתקנה בבית הלקוח או במקום העבודה, מה שיקנה להם חיסכון נוסף של זמן וכסף.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *